بهتر زیستن ۳

بدون دیدگاه Share:

۷- روابط

اگر می توانید لیستی از اطرافیان خود نوشته و سپس مشخص کنید که هر نفر باید در زندگی شما بماند یا حذف شود! بسته به کیفیت رابطه، اینکه آدم سمی هست یا خیر ( آدمی که حال ما را بد کند و مانع پیشرفت ما است) و در صورت مثبت بودن جواب این آدم را حذف کنید. اما اگر کیفیت رابطه به طریقی بود که به هر دلیل امکان حذف فرد میسر نبود، رابطه خود را با آن فرد تعدیل کنید و یا به طریقی کمیت آن را کاهش بدهید.

به عنوان مثال مادرتان با همه ی احترام ممکن است یک فرد سمی باشد و به هر علتی حال شما را بد می کند. این فرد را نمی شود حذف کرد اما می شود ارتباط خود را تعدیل کرد. در نتیجه با حفظ یا حذف کردن افراد از زندگی خود کیفیت زندگی را بالا ببرید. اگر شخصی را باید حفظ کنید، لازم است بررسی نمایید که کیفیت ارتباط خود را باید همانند قبل نگاه دارید یا آن را ارتقا بدهید.

 

۸- تفریح

در زندگی سالم، هر ۴۸ ساعت باید یک تفریح داشت. از شنیدن موسیقی گرفته تا دیدن فیلم، رفتن به میهمانی و سفر. در بهترین حالت کار شما می تواند برای شما تفریح باشد که در این صورت تبریک می گوییم! شما جز افراد سعادتمند این جهان خاکی هستید. چرا که اغلب مردم به کاری که در آن اشتغال دارند علاقه ای ندارند و به صورت اجبار آن را انجام می دهند.

تفریحی رکنی دارد؛ انسان به آدرنالین نیاز دارد. خطر کنترل شده ( فیلم وحشتناک، شهربازی و…) از مواردی هستند که آدرنالین شما را بالا می برد و باعث احساس رضایت شما می شود.

 

۹- چک لیست سالانه

مشخص کردن روزهایی از سال برای انجام اموری خاص (کارهای خوب و مفید البته). به عنوان مثال در روزهایی مشخص به سازمان انتقال خون مراجعه کرده و اهدای خون کنید. حجامت، چکاپ سالیانه و ویزیت دندانپزشکی مثال هایی از این امور خاص هستند. سالگردهای عقد، ازدواج و روزهای تولد عزیزانتان را در ابتدای سال مشخص کنید تا بعدا فراموشی آن برای شما دردسر نشود.

پیشنهاد اول: در روز تولدتان، روزی که مادر به شما زندگی بخشیده شما هم با اهدای خون به دیگران زندگی ببخشید.

پیشنهاد دوم: برای یادآوری از اپلیکیشن رنگی رنگی استفاده کنید و سعی کنید یک آدم رنگی رنگی باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *