بهتر زیستن ۲

5 دیدگاه Share:

۳- سلامت دندان

شاید برای بهتر زیستن دنبال موارد ماورایی بگردیم اما در واقعیت اینگونه نیست! برای مثال موردی که ممکن است خیلی از ما فراموش کنیم سلامت دندان ها است. لازم است که استفاده از نخ دندان را جز عادت های خود در بیاوریم و همچنین بلافاصله بعد از خودن غذا مسواک نزنیم. چرا که در این هنگام فضای دهان و دندان اسیدی است و با مسواک زدن ممکن است باعث آسیب دندان ها بشویم. شب قبل از خواب و صبح بلافاصله پس از برخاستن مسواک بزنیم نه بعد از صبحانه!

 

۴- ساعت خواب

یکی از ارکان مهم سلامت جسم و سلامت روان خواب و ویژگی های آن از جمله: مدت زمان آن، کیفیت آن و… است. اگر عادت دارید که شب زنده داری کنید، اگر عادت دارید که در فضای نورانی بخوابید، اگر عادت دارید که هنگام خواب با لباس زیاد بخوابید تلاش کنید تا برای بهبود کیفیت خواب و سلامت روان خود این عادت ها را دور بریزید. خانم های محترم سعی کنند تا با لباس زیر بالا تنه! خود نخوابند، چرا که احتمال بروز سرطان سینه را افزایش می دهد. هورمون های مهمی که سلامت بدن را تضمین می کنند شب هنگام ترشح می شوند، بنابراین لازم است تا افزایش کیفیت خواب خود را مد نظر قرار دهید.

 

۵- ورزش

شاید اکنون از نعمت جوانی بهره مند باشید و با خود فکر کنید که نیازی به ورزش ندارید. اما خوب است که با انجام دادن یک سری از امور، آن ها را به صورت عادت در بیاورید و برای همیشه وارد زندگی خود کنید و بتوانید فعل بهتر زیستن را صرف کنید. یکی از مهمترین این موارد ورزش است. سبک زندگی خود را امروز شکل بدهید تا فردا خدای ناکرده اگر تجویز پزشک برای شما ورزش بود، از قبل آن را داشته باشید.

 

۶- کار و درآمد

آدمی که استقلال مالی ندارد به تبع آن استقلال فکری نخواهد داشت و آدمی که استقلال فکری ندارد هیچ چیز نخواهد داشت! اگر خانم خانه اید، آقای خانه اید، پدر پول شما را می دهد یا هر چه که هست برای خود درآمدی کسب کنید. با کارهای خانگی، تایپ، آژانس و…! اگر شاغل هستید برای خود هدف مالی تعیین کنید و این هدف را حتما با عدد ذکر کنید. اگر یک میلیون درآمد دارید برای دو میلیون برنامه ریزی کنید و بررسی کنید چگونه می توانید این دو میلیون را به سه میلیون برسانید. با شغل دوم، کارآفرینی یا هر موردی که مد نظر شما قرار خواهد گرفت. به بیانی دیگر مسیر رسیدن به اهداف مالی خود را کشف کنید.

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

    1. درود و ارادت.
      خاب مفید دارای سیکلهای نود دقیقه ای است. در بزرگسالان. از لحاظ کمیّت بهتر است پنج سیکل کامل طی شود. از لحاظ کیفیّت موقع بیدار شدن باید سرحال باشیم و همچنین هیچ رویایی یادمان نباشد.

    2. البته لازمه ذکر بشه بسته به نوع طبع و مزاج افراد، میزان نیاز به خواب متفاوت است.
      مثلن یک فرد با غلبه‌ی “تری و رطوبت” در مغز، معمولا هم تمایل بیشتری به خواب دارد و هم نیاز دارد. اما افراد با غلبه ی خشکی در مغز مانند صفراوی و سوداوی، با زمان بسیار کمی خوابیدن، سرحال شده و انرژی کافی هم دارند.

  1. درود میشه رفرنس هم بزارید ازکجا بدونیم مطلبی که شما گذاشتید براساس مطالعات علمیه بدون رفرنس نمیشه قبول کرد…مثلا متنی که درباره بهداشت دندان گذاشتید هر دکتری یه چیزی میگه..یکی میگه بلافاصله یکی میگه با فاصله زمانی…واقعا اینجور مواقع رفرنس معتبر علمی لازمه…البته اگر براتون مقدوره

    1. درود و ارادت
      آفرین بر شما.
      تقاضای شما نشان از رشد عقلانیت و واقع بینی شماست. تبریک میگویم. باتوجه به تنوع فراوان رسانه ها، کار بسیار درستی میکنید که رفرنس میخاهید.
      خوشبختانه از رفرنسهای بسیار متنوع و متعددی مطالب جمع آوری شده اند و متاسفانه اکنون در خاطر ندارم که این مطلب خاص، از کدام رفرنس هست.
      تلاش میشود این نقیصه رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *